Oplever du Webmin fejler i opgraderingen med denne fejl:
Failed to upgrade from www.webmin.com : RPM signature verification failed
så kører du nok CentOS - det skulle være der fejlen oftest opstår.

Du løser det ved at følge dette lille "trick" i en terminal/SSH:

wget http://mirror.centos.org/centos/6/updates/x86_64/Packages/nss-softokn-freebl-3.14.3-19.el6_6.x86_64.rpm
rpm2cpio nss-softokn-freebl-3.14.3-19.el6_6.x86_64.rpm | cpio -idmv
cd lib64
cp libfreeblpriv3.* /lib64
yum update

 

Kan ikke tage æren for det - det her her jeg lærte det:
https://www.virtualmin.com/node/35857

Har du en YouSee forbindelse og routeren i bridge mode (hvordan du kan sætte det, kan du se her: Netgear CG3700 bridgemode), kan du stadig fange efterfølgende på 192.168.100.1.

Den vej kan du logge ind, standard brugernavn er admin med koden password (er det en Sagemcom 3890 står koden på et klistermærke under den), og se om forbindelsen er oppe at køre m.v. Du kan ikke ret meget derinde.

 

Går der helt ged i dit OneDrive for Business site, kan du via en lille bagvej komme ind og slette det.

Normalt i SharePoint, som OneDrive for Business er, kan du komme ind på site indstillinger og slette det. Men det er fjernet i Office 365, så du ikke bare kan gå ind og slette den. Dog er funktionen ikke fjernet, den kræver bare du er lidt fiks med URLen.

Inden du går videre, så vær opmærksom på at du også slette alle data i dit OneDrive for Business. Og sørg for at slette evt. synkroniseringer du har sat op på nogle computere.

 

Log ind som normal og tilgå så denne side, tilpasset til dit setup selvfølgelig:

https://<dit_firma>-my.sharepoint.com/personal/<dit_brugerid>/_layouts/15/deleteweb.aspx

Både ditfirma og dit_brugerid, finder du let ved at logge på dit OneDrive og så har du dem i adressefeltet.

 

Når du går ind på adressen, skal du nu bekræfte om du vil slette sitet. Siger du ja, ja så slettes det, inkl. alle data og opsætninger.

 

Vil du bagefter lave et nyt OneDrive for Business, så logger du bare ind og klikker på OneDrive som normal. Så vil den fortælle den er ved at klargøre den og efter typisk 10-20 minutter er den klar til at blive brugt igen.

Forbind til Exchange Online med PowerShell. Det er meget relevant at vide om brugerne holder sig under 1000 mapper, da der ellers kan komme problemer.

Kør først denne:
$mbx=get-mailbox

Og så denne der kommer med en liste, sorteret efter navn, og med antal mapper:
$mbx|select Displayname,@{n="FolderIdCount";e={(get-mailboxfolderstatistics -id $_.Identity | select FolderId).count}} | Sort-Object -Property Displayname