Der er nogle begræsninger, som ikke kan ændres i Office 365. Nogle er næsten ligemeget, fordi man aldrig kommer til at røre dem. Men andre kan man ramme i. Fx kan du maksimalt have 1000 mapper i Outlook på Exchange Online, har du mere går synkronisering m.v. i ged! Og der er filnavne i OneDrive for Business der ikke kan bruges - og maksimal længde på filnavne inkl. hele stien ned til filen når den tilgås via en browser må maksimalt være 250 tegn.

 

For SharePoint Online:
http://office.microsoft.com/en-us/office365-sharepoint-online-enterprise-help/sharepoint-online-software-boundaries-and-limits-HA102694293.aspx

For Exchange Online:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/exchange-online-limits.aspx

Filetyper for OneDrive for Business:
http://support2.microsoft.com/kb/2933738

AOMEI Technology har lavet et program der kan løse en del af behovet til private og også lidt til servere - i gratis versioner.

Se mere om deres programmer her: AOMEI Partition AssistantPartition Assistant

Nogle er bare lidt langsomme, andre har som mig en dejlig ringetone og vil gerne høre lidt mere af den - og derfor gerne vil have at telefonsvareren på mobilen har lidt mere tålmodighed inden den tager kaldet.

 

Det kan du gøre ved først at taste dette på din telefon og ringe op:
*#61#

Det giver dig information om hvor lang tid der går nu, inden den går på telefonsvarer samt dit telefonsvarer nummer. Noter dit telefonsvarernummer - eller husk det!

 

For at ændre tiden, taster du dette og ringer op:
**61*telefonsvarernummer**30#

Som du måske har gættet er de 30 i slutningen, antallet af sekunder der skal gå inden telefonsvareren skal tage kaldet. Det kan normalt sættes mellem 5 og 30 sekunder.

 

Bemærk at nummeret til din telefonsvarer gerne skal være det samme som du fik i første del - inkl. +45 (ellers kan du få problemer i udlandet).

Virker ved de fleste udbydere, men testet på Telmore.

Jeg har oplevet fejlen "Brugerprofiltjenesten blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses." et par gange. Den kommer når man logger på computeren - og så stopper det ligesom der fordi man ikke kommer ind.

Løsningen er normalt rimelig enkel og godt beskrevet her:

http://support2.microsoft.com/kb/947215

Jeg har altid held af metode 1, og så kører det igen.

Sker det gentagne gange, skal du gå lidt mere ned i om der kan være programmer der kan provokere fejlen. Typisk skal det være lidt "dybere" systemprogrammer som fx antivirus. Sørg for nyeste version og sørg for computeren altid lukkes rigtigt ned.